استيل ضدزنگ براي ايمني مسافران در راه آهن

آخرين تحولات جهاني استنلس استيل

استيل ضدزنگ براي ايمني مسافران در راه آهن

۶۸ بازديد

3

راه آهن هند بزرگترين شبكه راه آهن تحت مالكيت واحد در جهان است. اين سيستم نجات ملل است كه بالغ بر 1000 ميليون تن بار در سال و بيش از 23 ميليون مسافر هر روز حمل مي كند. حدود 250،000 واگن و نزديك به 70،000 كارمند مسافري دارد.

با توجه به رشد اقتصادي ، راه آهن هند به دليل محدوديت ظرفيت خط و ترمينال در حمل و نقل ترافيكي افزايشي ، وظيفه اي چالش برانگيز در پيش رو دارد. در حالي كه ابتكار عمل براي رمزگشايي شبكه موجود با معرفي قطارهاي پر سرعت ، ايمني مسافر از اهميت اساسي در انتخاب طرح و مصالح ساختماني براي بدنه هاي قطار برخوردار است.

با چنين شبكه بزرگي ، حوادث ناگوار رخ داده است كه در طي چند دهه گذشته اتفاق افتاده و منجر به تلفات انساني و فاجعه‌اي شده است. با گذشت سالها ، تقاضا براي تجهيزات"قابل اعتماد" ساخته شده از مواد برتر و طراحي ساختاري وجود دارد و بحث ها بعد از هر تصادف بزرگ شدت مي يابد.

وضعيت ايده آل براي هر گونه تصادف وسيله نقليه اين است كه مسافر در يك سازه سفت و سخت و محكم بسته شود و كمربند ايمني را بپوشد به طوري كه آنها با خشونت به اطراف پرتاب نشوند و دچار مصدوميت جدي شوند. اين امر توسط خودروهاي مدرن اتومبيل نشان داده شده است كه در آن محفظه مسافر به عنوان يك سلول ايمن ، سفت و سخت طراحي شده است ، و جلو و عقب اتومبيل به عنوان مناطق خردكننده اي كه براي جذب انرژي ضربه سقوط مي كنند طراحي شده است.

راه آهن هند اهميت فولاد ضد زنگ را براي توليد ريل و قطار تا آنجا كه به ايمني مسافر مربوط باشد درك كرده و به همين دليل مربيان LHB (Linke Hofmann Busch) را از آلمان در سال 2000 معرفي كرده است كه هم اكنون در رجاني ، شاتابدي و ساير قطارهاي پرمصرف مورد استفاده قرار مي گيرد. به گفته يك مقام ارشد وزارت راه آهن ، "مربيان LHB ساخته شده از فولاد ضد زنگ داراي ويژگي هاي ايمني داخلي هستند زيرا مي توانند شوك و تأثير درگيري را به طور مؤثر جذب كنند و در نتيجه سقوط نكنند ، بنابراين باعث كاهش تلفات در صورت بروز تصادف مي شوند. " در سال 2016 ، راه آهن هند برنامه ريزي كرده بود تا 4000 مربي LHB در هند را از بين ببرد و همانطور كه آقاي PK Agarwal (عضو اضافي ، مهندسي مكانيك ، هيئت مديره راه آهن) در سخنراني خود در كنفرانس راه آهن هند 2016 اظهار داشت ، "راه آهن هند ايجاد خواهد كرد. انتقال كامل مصالح LHB تا سال 2018. "

تجهيزات فولاد ضد زنگ مي توانند جان بسياري از انسان ها را نجات دهند و رنج هاي انساني ناشي از چنين حوادثي را كاهش دهند. تصميم راه آهن هند براي پيگيري سريع تعويض كامل تجهيزات فولادي با مربيان فولاد ضد زنگ تا اطمينان حاصل شود كه ايمني مسافران آن بدون شك مصرف فولاد ضد زنگ در هند را تا حد زيادي افزايش خواهد داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.