آرشیو مهر ماه 1400

آخرين تحولات جهاني استنلس استيل

ورق استيل ۴۱۰

۲۰ بازديد

 

 

ورق استيل بگير خاصيت مغناطيسي دارد و به دليل كاربرد بسيار بالا در صنايع، امروزه بسيار محبوب است. يكي از پركاربردترين استيل هاي بگير با نام ورق استيل ۴۱۰ شناخته مي شود.آيا تاكنون از خود پرسيده ايد كه فلز به كار رفته در استخراج معادن چيست و چه تفاوتي با فلز به كار رفته در ساير موارد مانند خودروها دارد؟ استيل زنگ نزن كه با نام فلز استيل نيز شناخته مي شود، در گريدهاي گوناگوني توليد مي شود. شباهت تمامي گريدهاي به كار رفته در صنعت، مقادير بالاي نيكل و كروم در آن ها است. قيمت ورق استيل نيز با توجه به درصد گريد و مقادير عناصر به كار رفته در آن تعيين مي شود. اما جالب است بدانيد كه با توجه به ميزان آهن و كربن به كار رفته در هر فلز، ميزان گريد آن ها مي تواند متفاوت باشد و كاربرد آن ها نيز متفاوت خواهد بود.

ورق استيل 410

حضور دو عنصر آلياژي نيكر و كروم در تركيب شيميايي فولاد ايجاد خاصيت مقاومت به خوردگي كرده و در مقابل آلياژ آهن و كربن ميزان گريد آن ها را تعيين مي كند. استيل ۴۱۰ از خانواده مارتنزيت ها بوده و به علت آلياژ نيكل و كروم بالا، مقاومت به خوردگي بسيار عالي دارد و استحكام و سختي بالايي را براي خريداران فراهم مي كند. از سوي ديگر ورق استيل ۴۱۰ گستره وسيعي از خواص مكانيكي را براي شما فراهم مي كند كه در ادامه اين مطلب به معرفي و بررسي ورق استيل 410 و قيمت ورق استيل مي پردازيم. 

 

 

 

درباره ورق استيل 410 در صنعت بيشتر بدانيم

آهن يكي از مهم ترين عناصري است كه در ساختار استيل ها بايد به كار رود. به عبارتي ديگر وجود آهن در ساختار استيل الزامي است؛ انواع مختلفي از استيل هاي ضد زنگ كه داراي خصوصيات مختلفي هستند، در بازار وجود دارند. لازم به ذكر است كه ويژگي معناطيسي بودن استيل ضد زنگ، دقيقا بستگي به ميزان و نوع عنصر و درصدي دارد كه به آلياژ اضافه شده است. نوعي از استيل ها با نام مارنزيتي تبديل شده و اغلب در ساخت چنگال ها و كاردها مورد استفاده قرار مي گيرند.يكي ديگر از مهمترين عناصر به كار رفته در استيل ها كه آن را در برابر خوردگي و زنگ مقاوم مي كند، همان عنصر كروم است. ورق استيل بگير يا همان ورق استيل 410 زماني كه در مجاورت هوا قرار مي گيرد، كروم موجود در آن اكسيد شده و اين ورق توسط لايه اي از اكسيد كروم پوشانده مي شود.

ورق استيل بگير و انواع آن

ورق استيل بگير كه نام ديگر آن «فولاد ضد زنگ» است، داراي خاصيت جذب آهن بوده و به دليل خواص بسياري كه دارد، در بسياري از صنايع مورد استفاده قرار مي گيرد و در دنياي امروزه كاربرد بسياري دارد. انواع ورق استيل بگير به شرح زير است:

گريد ۴۰۹، ۴۳۰، ۴۳۹ كه جزو ورق هاي استيل فريتيك است.

گريد ۴۱۰، ۴۲۰، ۴۴۰ كه جزو ورق هاي استيل مارتنزيتي است.

گريد ۲۲۵ كه جزو ورق هاي استيل ضد زنگ دوتايي است. همان طور كه مشاهده كرديد، گريد 410 نيز در دسته استيل هاي بگير است.

ورق استيل ۴۱۰ هنگامي كه تحت عمل حرارتي قرار مي گيرد، مقاومت بسيار خوبي از خود نشان مي دهد. همچنين در هواي عادي آب و برخي از اسيدهاي شيميايي ضعيف مانند اسيد نيتريك، اسيد سولفوريك و استيك اسيد، نسبت به خوردگي، مقاومت بسيار عالي دارد. توجه داشته باشيد كه استيل گريد ۴۱۰ در شرايط آنيل، مقاومت به خوردگي ضعيفي دارد. ساير خواص مكانيكي اين ورق استيل را مي توانيد در جدول زير مشاهده كنيد:خواص مكانيكي ورق استيل 410سختي (راكول B)ازدياد طول Elongation (%)استحكام كششي نهايياستحكام تسليم YS (MPa)9634510290 از ساير عمليات هايي كه مي توان بر روي ورق استيل 410 اجرا كرد، مي توان به موارد زير اشاره نمود:

1.عمليات آنيل

حرارت دهي آرام تا دماي 899-816 درجه سلسيوس، كاهش دما تا 593 درجه سلسيوس در كوره، سپس سرد كردن در هوا.

1.عمليات سخت كردن

حرارت دهي تا 1010-927 درجه سلسيوس، سرد كردن در هوا يا روغن كه لازم است بعد از آن عمليات حرارتي تنش گيري يا تمپر انجام گيرد.

1.عمليات تنش گيري

حرارت دهي تا 427-149 درجه سلسيوس به مدت 1 تا 2 ساعت، سپس سرد كردن در هوا.

1.عمليات تمپر

حرارت دهي تا 760-593 درجه سلسيوس به مدت 1 تا 4 ساعت، سپس سرد كردن در هوا. تركيب شيميايي ورق استيل 410ورق استيل ۴۱۰ درصد كربن پاييني دارد و به دليل داشتن خاصيت مغناطيسي، با نام ورق استيل بگير نيز شناخته مي شود.

ورق استيل ۴۱۰ از انواع استيل ضد زنگ است كه به دو صورت مات و براق در بازار توليد و عرضه مي شود. اين ورق در حرارت پايين، به خوبي شكل مي گيرد و به دليل عناصر تركيب با عناصري مانند كروم، داراي چگالي نسبتاً بالايي است.

 

 

 

تركيب هاي شيميايي

اين ورق استيل را مي توانيد در جدول زير مشاهده كنيد: كرومنيكلمسكربنمنگنزفسفرسولفورسيلسيمآهن11.5-13.50.753-50.08-0.1510.040.031balanceقيمت ورق استيل ۴۱۰اين استيل در ضخامت و اندازه هاي متفاوتي توليد مي شود و بر اين اساس، قيمت ورق استيل 410 نيز مي تواند متفاوت باشد. در اين خصوص بهتر است بدانيد كه ورق استيل بگير ۴۱۰ در ابعاد 1*2، 1.5*6 و 2*6 و در ضخامت هاي 0.3 تا 100 ميلي متر توليد و عرضه مي شود.اين روزها با توجه به نوسانات ارزي و تورم در كشورمان،

قيمت ورق استيل

گريد ۴۱۰ مدام در حال تغيير است. بنابراين قبل از خريد بهتر است قيمت ها را بررسي كنيد. توجه داشته باشيد كه قيمت ورق استيل ۴۱۰ با توجه به كشور توليد كننده، مي تواند متفاوت باشد.

خريد ورق استيل ۴۱۰

يكي از مجموعه هاي معتبر عرضه كننده ورق استيل ۴۱۰ در ايران، شركت «فلز كالا» است كه با بيش از ۲۵ سال تجربه در زمينه واردات، فروش، خدمات، برش و بسته بندي انواع ورق هاي استيل، مشغول به فعاليت است. همان طور كه گفتيم قيمت ورق استيل بستگي به عوامل بسياري دارد اما شما مي توانيد از اين وبسايت قبل از خريد، قيمت ورق استيل را استعلام بگيريد. شركت فلز كالا با هدف تامين نياز مشتريان و صنعتگران فعاليت مي كند و اعتبار بسيار زيادي در مجامع بين المللي دارد. شما مي توانيد براي مشاهده محصولات و خريد ورق استيل ۴۱۰ به وبسايت فلز كالا مراجعه كنيد.

منبع : https://www.alef.ir/news/4000421074.html